van rode kreeft tot apocalyptische Storm - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wouter Kuster - WaarBenJij.nu van rode kreeft tot apocalyptische Storm - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wouter Kuster - WaarBenJij.nu

van rode kreeft tot apocalyptische Storm

Blijf op de hoogte en volg Wouter

09 Maart 2014 | Australië, Sydney

Ik heb de laatste tijd niet veel tijd gehad om aan de blog te zitten, te veel leuke dingen te doen of het was het resultaat van leuke dingen doen. Dus hier een samenvatting er van.

Zoals de maand Februari mijn eerste volle maand af te sluiten met echte Japanse sushi (niet aan te bevelen, smaakt totaal anders dan Europese sushi), een vuurwerk show in Darling Harbour omdat het de month of love was. Ook werd ik uitgenodigd om een verjaardag van Marvin's Host Sister bij te wonen en hier ben ik dan ook naar toe gegaan dit was leuk want zo leer je echt wat over de cultuur kennen. We deden Yum Cha een soort chinees die langs loopt met verschillende gerechten en als je dat wilt moet je het zeggen en zetten ze het op de tafel voor je, dit is een aanrader om te doen. Maar het laatste weekend kan natuurlijk niet zonder strand eindigen we gingen dit keer naar Manly, Noord Sydney, maar niet naar het hoofdstrand maar naar Shelly beach een lieflijk strandje met schelpjes en een kabbelende zee. Dit was een erg leuk strandje om gezellig te relaxen en bij te tanken, en ondanks dat je je drie keer insmeert met factor 30 en het bewolkt was terug komt als een kreeft.

Het eerste weekend van Maart, dat betekent hier MARDI GRAS, dit is een grote parade, vergelijk baar met onze gay parade alleen dan even iets meer mensen langs de kant en die meeliepen. We gingen er naar toe met onze vaste groep en hadden voedsel en drank ingeslagen omdat we daar van 3 tot 8 op de parade gingen wachten want anders had je geen plek meer. Oja, er mag hier nergens gedronken worden op straat of in het park, maar daar hield niemand zich aan en menig drankje werd in beslag genomen inclusief die van onder getekende hahah. Enfin, de parade begon en iedereen zag wel een collega van hem of haar meelopen, zo ook mijn begeleider op me werk, die een paar dagen daar voor als MR. Woofclub was gekozen (een leather vereniging of club), hij liep vol trots de parade in zijn leren politie uniformen met een sjerp met zijn titel er op.
De gekste dingen kwamen langs in de parade en soms kon je niet zien of het een hij, zij of onzijdig was (MX is een officiële titel hier). Ik vond persoonlijk de Braziliaanse danseressen in de bijbehorende outfits, het leukst maar ja dat was ook wel te voorspellen.

En dit weekend was het grote verhuisweekend waar ik sinds mijn aankomst in Sydney al naar uit heb lopen kijken. Ik kan nu zeggen dat ik een kamer heb met een deur die op slot kan en een raam MET gordijnen, wat een mens al niet gelukkig maakt. Gister lekker uitgeweest want er waren twee Zweedse meisjes jarig (en nee ze zijn niet blond) dus een super avond gehad.

En wat doe je op Zondag als je uitgeweest bent, je gaat naar het strand om lekker te relaxen dit keer was het Bronte, alleen zaten we (ik en een Zweedse) in de verkeerde bus, samen met een groep Nederlanders die er ook allemaal stageliepen, en wie kom je dan tegen in zo’n bus. Een oud-klasgenoot van het KWC dus hoe klein is de wereld ook al weer. Maar we zaten dus in de verkeerde bus en gingen nu naar Covellybeach wij daar uitgestapt en een stukje 15-20 minutes de Beach walk gelopen tot dat we op het juiste strand waren. Al daar hebben we de hele middag van de zon, zee en extreem hoge golven genoten. Oja de nieuwe OZ zonnebrand helpt dit keer niet verbrand dus dat is positief.

En vandaag is het ook de verjaardag van Ruben, mijn broertje die ik rond twee uur Nederlandse tijd had gebeld om hem te feliciteren, het was goed om elkaar ff te horen op de verjaardag maar het blijft vreemd dat je er niet bent op zijn verjaardag. Ruben nogmaals gefeliciteerd, welcome to the 20-club


Cheers,

Wouter

P.s. de Extreem zware apocalyptische storm heb ik overleefd, want het was een half uur extreme regen en bliksen en daarna was het weer lekker weer.

  • 09 Maart 2014 - 11:13

    Josee Wubben:

    Ha die Wouter, - allereerst van harte gefeliciteerd met Ruben. Zal idd vreemd zijn: je broer jarig en jij zit Down Under. Maar je hebt het heel erg Naar je zin, zo te lezen. Toppie hoor. Ook ben je nu in je nieuwe onderkomen, klinkt ook goed. Blijf genieten!! Hartelijke groeten van ons

  • 09 Maart 2014 - 19:45

    Marion Baltussen:

    Hee Wouter, zo te horen heb je het supergoed naar je zin. Het komt op mij over dat je stage wel heel relaxed is, hihi en er veel tijd is voor leuke en gezellige dingen. Prima balans?! Enjoy and have fun!
    Nog van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Ruben. Groetjes, xxx

  • 09 Maart 2014 - 21:47

    Rina Kuster:

    Klinkt wel allemaal erg gezellig. Heerlijk dus, blijf genieten ! Liefs

  • 06 April 2014 - 10:03

    Peter Baltussen:

    Hi Wouter,

    Volgens mij heb je je draai wel gevonden in "Australia" Het klinkt allemaal goed en inderdaad gezellig.
    We blijven je volgen.

    Groet,
    Peter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Wouter

Actief sinds 29 Nov. 2013
Verslag gelezen: 424
Totaal aantal bezoekers 7006

Voorgaande reizen:

27 Januari 2014 - 31 Juli 2014

Australia

29 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

17 Februari 2013 - 24 Februari 2013

Curacao

10 Juli 2010 - 18 Augustus 2010

Amerika 2010

Landen bezocht: