Oranje boven, Koala en reizen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wouter Kuster - WaarBenJij.nu Oranje boven, Koala en reizen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wouter Kuster - WaarBenJij.nu

Oranje boven, Koala en reizen

Blijf op de hoogte en volg Wouter

23 Juni 2014 | Australië, Sydney

Hoi allemaal,

Ja ik leef nog steeds na de nederlaag van Australië tegen Nederland.

Maar laat ik beginnen met vertellen wat voor leuks er in de laatste 1,5 maand weer is gebeurd,

In het grootste gedeelte van Mei is er weinig spectaculairs gebeurd, keertje naar een art gallery geweest met Fleur, aangemoedigd bij een half marathon waar Henrik en Marvin aan meeliepen en voor de rest genoten van het leven.

Eind Mei is Denise (een goede vriendin uit Nederland) langs gekomen als een stop van 10 dagen op haar wereldreis. Dus in aller vroegte opgestaan om haar van het vliegveld te halen en haar de stad te laten zien. Na lekker te hebben ontbeten en haar spullen bij het hostel te hebben gedropt zijn we de stad in gegaan naar o.a. Opera House, Harbour Bridge en al deze andere bekende gebouwen. Na dit te hebben gezien zijn we door gegaan naar Sealife en Madame Tussauds wat ook leuk was om een keer te bezoeken.

De volgende dag moest ik weer werken dus hebben we weinig samen gedaan, echter kwam er op me werk het nationaal voetbal team van Australië langs of te wel de Socceroos. Dit was voor mij wel een erg leuk moment omdat ik een groot voetballiefhebber ben. Na op de foto te zijn geweest met Tommy Oar (FC Utrecht) en een praatje met hem te hebben gemaakt ging de werkdag weer verder. In de avond hadden we weer een diner meeting met alle interns van internship down under, hier was het eindelijk niet meer Duits de voertaal het was ……. Nederlands. Een grote groep Nederlandse Toerisme/Event en Hotelmanagement studenten waren aangekomen voor een 15 weeks stage, dus een erg gezellige avond, Denise was hier natuurlijk ook bij. Na het diner zijn we met mijn vaste groep Duitsers uit geweest.

Vrijdag stond er iets spectaculairs op het programma in de avond namelijk de VIVID-Partyboatcruise. VIVID is een lichtfestival in Sydney waarbij de belangrijkste gebouwen van Sydney een lichtshow hebben zoals. Opera House, MCA en Customs House, het museum had ook een eigen show die vooral mijn collega’s erg mooi vonden. Maar het was erg saai vond ik zelf. Tijdens de boatparty lekker een aantal foto’s gemaakt en weer mensen beter leren kennen. Hierna hadden we een geslaagde afterparty in Bungalow 8, waar ik weer iemand tegen kwam van koningsdag dus kortom weer een gezellige avond.

Zaterdag was het vroeg op want we gingen Koala’s zien en aaien. In dit wildlife park had je loslopende kangoeroes die je kon aaien en voeren. Hiernaast waren er ook veel andere dieren die niet ergens anders voor komen. Kortom weer een geslaagde dag en daarna in de avond weer een gezellige muziekavond op me werk en daarna even het opera house bekeken om weer door uit te gaan dit was minder succesvol want Marvin had geen overhemd aan dus kwam nergens binnen hahaha.

Op Maandag speelden de socceroos tegen zuid Afrika, dit werd een diep trieste wedstrijd en ik was blij dat er Wi-Fi was in het stadion (oud olympische stadion).

Op een van Denise’s laatste dagen waren we uit eten gegaan in 360 dit is een restaurant in de hoogste toren van Sydney die rond draait, een mooie ervaring en super lekker eten. Voor de mensen twee tafels verder werd het een enorm gedenkwaardige avond aangezien hij op zijn knieën ging voor haar, echt leuk om een keer mee te maken. Die dag was het ook Davids (broertje) verjaardag dus die heb ik ook even heel fijn om 7 uur in de ochtend wakker gebeld. Hahahahah

En toen was het weer tijd om afscheid te nemen van Denise maar ook van Henrik (Duitse vriend van me) dit gedaan bij een super goede pizza tent met de ouderwetse pizza’s (ik ben er nu vaste klant). Hierna nog even flink wezen stappen en toen was het weer zaterdag.

Op zaterdag, Denise was toen al in New Zeeland, gingen Marvin en ik naar Rugby kijken na de eerste helft en een aantal graandrankjes later snapte we het spelletje en vonden we nog leuk worden ook. Hierna naar Darling Harbour om de Vuurwerk, water, fontein en licht show te zien die om VIVID heen was gebouwd te zien.

Zondag ben ik met Marvin naar de Rocks gegaan het oude centrum van Sydney en hier lekker over de markt heen gestruind en daarna geëindigd bij een beiers café met de serveersters in dirndl en de heren in Lederhosen, dus heerlijk Duits bier gedronken.

De week erop een keertje uitgeweest en op zaterdag waren me ouders 30 jaar getrouwd dus hier op natuurlijk geproost en op zondag niet echt veel ondernomen voor een keertje.

En toen op vrijdagochtend 5 AM begon het WK, het WK dames en heren. Alleen de tijden zijn zo slecht dat ik alleen de wedstrijden van NL, Duitsland-Portugal heb gekeken.

De eerste wedstrijd van NL tegen Spanje hebben we gekeken in een kroeg die was afgehuurd door NLers dus kortom weer een koningsdag momentje deze begon wel om 5 AM in de ochtend op zaterdag, de dag dat ik ook mijn en Marvin afscheidsfeestje had. Dus na de wedstrijd niet gelijk naar huis maar eerst even langs de sportbar in het casino om een stukje van AUS-Chili te kijken hier waren we echter na de 2-0 snel weg en kon ik uiteindelijk lekker me bedje in om 930 op zaterdag. Na 6 uur te hebben geslapen moest ik eruit want ik had mijn afscheidsetentje in Lowenbrau het Duitse restaurant met die meisjes in dirndls. Hier lekker mijn vlees ontbijt (Schweinehaxen, worst, frankfurter, schnitzel, buikspek, gehaktbrood) genomen samen met Marvin en uiteindelijk zelfs mee gedaan aan een Beierse Nagelncompetitie of te wel sla de 3 spijkers zo snel mogelijk in het hout.

Op zondag weer een rustig dagje en lekker naar de IMAX geweest met Marvin om Edge of Tomorrow te zien.

En toen was het al weer tijd voor mijn laatste stageweek. Dit was wel apart, laatste branchemeeting, laatste keer dit laatste keer dat. Maar uit eindelijk ben ik er zonder tranen door heen gekomen. Alleen was de donderdag wat lastig aangezien ik maar een uurtje heb kunnen slapen na Nederland tegen Australië, er waren geen taxi’s meer om naar huis te komen dus heb in net als 400 andere Nederlanders die in Home bar (een andere dan vrijdag) stonden te kijken naar NL en daarvoor een lekker feestje op Hardstyle en zo hadden gebouwd. Dus ik was lekker om 530 thuis en om 630 ging de wekker zodat ik me niet kon verslapen. Op me werk hadden we een lunch met het hele team om elkaar beter te leren kennen en kregen Sandro en ik lovende woorden over ons gedane werk. In de avond ben ik voor de laatste keer met Marvin en nu was zijn vader en de vriendin van de vader er ook bij uit eten geweest. Het viel minder zwaar op de maag dan gedacht, aangezien we altijd dingen samen deden hier in Sydney. Marvin gaat rond reizen door Australië met zijn vader, Viel Spass Freund.

Op Vrijdag was het dan zover mijn laatste dag, er waren geen taken meer voor me dus heb de hele dag met meen en geen lopen kletsen. Na allerlei leuke kadootjes te hebben gekregen tijdens de Farwell tea, zat het er op voor mij in het Museum. Er is wel een ding wat ik nooit had verwacht van een Museum is dat er naast heel veel stoffige mensen ook nog heel veel commerciële en resultaat gerichte mensen werken.

Op zaterdag weinig gedaan, beetje socializen met de Amerikanen op het dak en in de avond gezellig met Fleur mee uit. Zondag was ook een lekkere dag, gezellig de Coastal Walk van Bondi naar Coogee gedaan met Malou (een Nederlandse die ik had ontmoet bij Nederland-Spanje), en gezellig geëindigd in een Beergarten.

Toen was het de dag van dingen gaan regelen voor me reis die ik ga maken, zoals de meeste van jullie waarschijnlijk wel weten ga ik nog een maand langs de oostkust reizen, hiermee ga ik vrijdag beginnen.

Wat ga ik allemaal doen: Ik ga proberen te Surfen, Kajakken door de Everglades, 4WD rijden over het strand. Zeilen, mijn SSI halen (PADI), raften, duiken in Great Barreer reef en nog veel meer andere leuke dingen.

En ja, ik kom terug, heb je zin om terug te komen eigenlijk niet, maar het is stiekem ook wel weer is leuk om me familie en vrienden te zien.

Cheers en een goede wedstrijd

Wouter

• 26 Juni 2014 - 17:04

Dylan Webbe:

G'day wouter, altijd leuk om af en toe een verhaaltje te lezen uit australie, het klinkt allemaal super leuk wat je hebt gedaan en herken er veel van. Ik wens je een hele fijne rondreis, ik ga je zeker volgen aangezien ik ook langs de oostkust ben wezen reizen. Enjoy!