Being a Tourist - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wouter Kuster - WaarBenJij.nu Being a Tourist - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wouter Kuster - WaarBenJij.nu

Being a Tourist

Door: Wouter

Blijf op de hoogte en volg Wouter

02 Februari 2014 | Australië, Sydney

Mijn laatste “vakantiedag” voor mijn stage zit er nu toch echt op en na een paar super dagen hier ga ik doen waarvoor ik gekomen ben. STAGELOPEN daar heb ik ook wel zin ook al is de toerist uithangen ook erg fijn.

Inmiddels doet mijn internet het ook me op me laptop en dat maakt het leven een stuk gemakkelijker. Waardoor ik straks weer een paar mooie foto’s kan uploaden.

Maar laat ik eerst vertellen hoe de stad nu eigenlijk is. De stad is echt super, je hebt er echt voor ieder wat wils, strand, uitgaan, cultuur, natuur, Chinatown, thaitown en zo kan ik nog wel even door gaan. Ze hebben hier ook een Red Light District wat ik niet had verwacht omdat de meeste Australiërs meteen vragen of ik wel is daar ben geweest.

Op vrijdag ondanks mijn opgelopen verkoudheid (door de airco in het vliegtuig), heb ik een Hop-on, Hop-off Bus tour door de stad gedaan en eentje naar Bondi. Hierdoor ben ik veel over de stad en haar geschiedenis te weten gekomen. Alles werd ook op zijn Amerikaans de hemel in geprezen. Qua bebouwing is Sydney erg bijzonder omdat je de oude zandstenen gebouwen naast de meest luxe nieuwste wolkenkrabbers heb staan, dit geeft het wel haar karakter. In het centrum liggen ook een aantal grote parken die hun oorsprong hebben van de meest uiteenlopende zaken zoals een paardenracetrack tot aan een schenking van hun zusterstad Guangzhou (of zo iets). Zoals jullie al in me foto’s hadden gezien had ik de twee eye catchers al gehad, The Harbour Bridge en Sydney Opera House, wat twee super indrukwekkende gebouwen zijn.

De tweede tour die ik die dag maakte was de Bondi tour, deze ging naar je raad het al Bondi Beach het bekendste strand van de wereld naast Copacabana in Rio. Dit was een feest om hier even bij te komen na 1,5 tour, lekker eten en vooral mooie mensen kijken want alles wat langs liep zag er goed uit. Dames om door een oog van een naald te halen en heren die op elke willekeurige billboard langs de snelweg kon poseren. Na nog even op het strand te hebben gelopen en even de zee in te zijn geweest ben ik weer in de bus gestapt. Om via een aantal x-milion dollar wijken met uitzichten waar je U tegen zegt weer uit te komen bij liefelijke mediterraans aandoende baaitjes. We kwamen nog langs verschillende jongensscholen en meisjesscholen waar ze allemaal in schoolkleding rondliepen. Dit was eigenlijk mijn hele zaterdag en ’s avonds ging ik dan ook weer vroeg slapen voor mijn doen.

Zaterdag werd ik erg slecht wakker, had erg veel last van me verkoudheid en voelde me echt slecht, ik was bijna bang dat ik een zonnesteek had opgelopen maar dat was gelukkig niet zo en na wat rust te hebben gehouden ben ik tegen drieën naar de Birchgrove Oval gegaan. Dit is gewoon een soort van groot grasveld met een hek er om heen waar verschillende sporten worden beoefend, op het moment dat ik aankwam was er voor de Locals een “spannende” cricket match bezig, deze heb ik dan ook proberen te begrijpen en bekijken. Hiermee ben ik na 10 minuten meegestopt en ik was blij dat ik een leuk tijdschrift mee had genomen en heb toen lekker van het weer genoten.

En ja toen was het alweer zondag. Vandaag ben ik met mijn huisgenoot Federico (een Italiaan die erg goed Italiaans spreekt) naar de Chinese Garden of Friendship deze hadden ze van hun Chinese zusterstad gehad. Dit was erg leuk want ik was nog nooit in een echte Chinese tuin geweest. Door de ligging midden in Darling Quarter verlengde van Darling Harbour, trekt het zowel Locals als toeristen (lees Chinezen) aan. De tuin zelf was super door de hoogte verschillen, watervallen, vogels en krekels voelde het heel sereen aan. Het was duidelijk ook een plek waar mensen naar toe gingen om te daten omdat er overal verliefde stelletje zaten, dit was ideaal want die konden dan even een foto van je maken, haha. Na het park zijn Federico en ik naar een restaurantje gegaan want er moest Italiaans geluncht worden, gelukkig hadden ze ook tapas en heb ik heerlijk Kangoeroe gegeten wat echt super mals vlees is. Hierna hebben nog even rond gelopen in Darling Quarter. In Darling Quarter komen in het weekend veel families naar toe om te genieten van het park (om de Chinese tuin heen, het eten, het vermaak en speelmogelijkheden, dus dit was een en al gezelligheid.

Straks weer lekker vroeg naar bed om met Frisse tegenzin te beginnen aan me stage, want wat is reizen en vakantie toch leuk.

G’Night

  • 02 Februari 2014 - 09:43

    Josée Wubben:

    Ha die Wouter, leuk verhaal heb je geschreven, je geniet daar in Down Under. Je hebt al een goede indruk van de stad, super.Het eten en drinken gaat ook goed;-) houden zo. Welterusten voor straks en veel suc6 met je stage! Veel groetje van ons!

  • 02 Februari 2014 - 10:08

    Peter:

    Hi Wouter,

    Inderdaad een een mooi vakantie verslag. Ik kan me voorstellen dat je met frisse tegenzin begint aan de stage, maar vergeet niet dat dit wel de aanleiding is van al het moois dat nog gaat komen.

    Best regards,

  • 02 Februari 2014 - 10:22

    Jacqueline Vos:

    Hallo Wouter , leuk om je reisverslagen te lezen. Succes met je stage......have a nice time there.........

  • 02 Februari 2014 - 10:59

    Niek:

    Hoi man,

    Leuk verslag en mooie foto's; geven een leuke indruk.
    Welterusten en morgen succes - geniet ook dáár van.
    Liefs

  • 02 Februari 2014 - 13:45

    Rina:

    Wat een enthousiast verhaal, leuk hoor. Blijf vooral genieten en succes met je stage straks. Liefs.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Wouter

Actief sinds 29 Nov. 2013
Verslag gelezen: 397
Totaal aantal bezoekers 7032

Voorgaande reizen:

27 Januari 2014 - 31 Juli 2014

Australia

29 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

17 Februari 2013 - 24 Februari 2013

Curacao

10 Juli 2010 - 18 Augustus 2010

Amerika 2010

Landen bezocht: